sâmbătă, 4 februarie 2012

Pogacele cu jumari


Am profitat de faptul ca e mama mea la mine si am facut pogacele cu jumari, ca sa-mi aduc aminte de vremea cand eram mica. Mie imi plac foarte mult si mai ales pe frigul asta, aveam nevoie de ceva consistent.

Avem nevoie de:
- 500 g faina 000
- 200 ml lapte caldut
- o lingurita zahar
- 25 g drojdie proaspata
- 2 oua
- 2 linguri unt/untura
- 1 lingurita sare
- 250 g jumari
- sare grunjoasa pentru presarat

Drojdia se pune la inmuiat in 100 ml lapte caldut, putin zahar, si doua linguri de faina. Cand incepe sa creasca se amesteca cu restul fainii, sarea, un ou, restul laptelui caldut si untura / untul. Se framanta aluatul, se lasa la crescut pana isi dubleaza volumul si intre timp tocam jumarile ( eu am folosit blenderul, dar ideal ar fi masina de tocat carne).

Aluatul se intinde pe masa, se unge cu 1/3 din jumari si se impatura in 3 pe latime si iar in 3 pe lungime. Sper ca pozele vor spune mai mult decat cuvintele. Se lasa 30 minute, apoi se repeta procedura, se intinde aluatul, se unge cu 1/3 din pasta de jumari, se impatura si se lasa din nou 30 minute, pentru ca apoi sa o mai repetam odata. In total, de 3 ori.
Se intinde aluatul, se taie cu o forma rotunda sau cu un pahar pogacelele, se ung cu un ou batut , se presara cu sare grunjoasa ( sau cu chimen, daca va place) si se coc la foc mediu 20-25 minute.


Pofta buna!







2 comentarii:

  1. Uitasem complet de pogacsi - asa-i ziceam noi, imi placeau la nebunie cand eram mica. Mersi ca mi-ai adus aminte de ele. Sunt curioasa daca reteta mamei seamana cu a ta.

    RăspundețiȘtergere
  2. Si eu mai uit de pogaci, mai ales ca le fac atat de rar! Dar macar o data pe an, trebuie sa le gust!

    RăspundețiȘtergere